עיבוד שבבי מדויק והתעשיה המודרנית

עיבוד שבבי מדויק והתעשיה המודרנית

מרבית היצרנים בארץ וגם ברחבי העולם נעזרים בעיבוד שבבי מדויק. בין היתר עושים שימוש בטכניקה חדשנית זו במפעלים לייצור מוצרים, בתעשיית הזיווד האלקטרוני, בענף האופטיקה, בתעשייה הביטחונית, בתעשיית הרכב, הרפואה ועוד. מדובר על תהליך ייצור יעיל ומדויק שמועיל רבות ולכן משמש בענפי התעשייה השונים, ובו מתחילים את הייצור עם גוש חומר גלם, ממנו מסירים בתהליכי העיבוד חלקים שונים, במטרה ליצור ממנו את המבנה הרצוי והסופי.

המכשור בתהליך העיבוד השבבי

לעומת עיבוד פלסטי, בו מעוותים את החומר כדי לעצב את החומר במבנה הרצוי, בתהליך של עיבוד שבבי עושים שימוש במכונות מיוחדות שנועדו לבצע עיבוד שבבי -המחרטות, הכרסומות, המקדחים, המשחזות והמסורים מעצבים את המבנה של החלק בצורה מדויקת, תוך כדי הסרת עודפי חומר גלם. רמות הדיוק של תהליך ייצור זה הוא גבוה מאוד, והוא מאפשר לדייק עד אלפית המ"מ! בתהליך העיבוד והסרת העודפים של החומר המעובד עושים שימוש בכלים מיוחדים כמו ראשי מקדח, ראשי כרסום וכדומה. אלו מתחברים למכונות המשמשות במהלך העיבוד. החלקים נבחרים בהתאם לסוג של חומר הגלם ולפעולה הנדרשת. ההתאמה המלאה כמו גם רמת הדיוק הגבוהה מביאים לתוצאות מדויקות ביותר.

מהי התועלת של העיבוד השבבי?

עיבוד שבבי נועד לאפשר ייצור של רכיבים מדויקים שמשמשים כחלק ממכונות או מכשירים ממש כמו אנקודר אופטי. השימוש המרכזי הוא בייצור של מוצרים קטנים, ייצור אב טיפוס וכן ייצור סדרות בינוניות בשלב הקודם לייצור בתבניות יציקה. בעיבוד שבבי ניתן לעבד חומרים מסוגים שונים וביניהם גם חומרי גלם מחוסמים, כמו כן ניתן לחרוט בקוטר זעיר בדיוק על המילימטר. בנוסף ניתן לבצע קדיחה בגודל מזערי של כרבע מ"מ. הדיוק המקסימלי והפקת התוצר הנכון והרצוי בהתאם למטרה בעיבוד השבבי אכן ידועים בעולם התעשייה, והשימוש בהם נעשה רווח יותר ויותר.

בקרת איכות לאבטחת איכות התוצרים

כדי להבטיח כי התוצרים המופקים עונים על הדרישות, מנהלים את התהליכים תחת בקרת איכות פנימית. מערכת הבקרה מאפשרת לעקוב ברציפות אחר כל תהליכי ושלבי הייצור. הייצור כמו גם הבקרה נעשים על ידי צוות מקצועי אשר התמקצעו בתחום זה. לפרטים נוספים היכנסו לאתר http://www.l-tech.co.il/.

 

 

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הטלפון שלכם פתוח לעולם, כך תשמרו על עצמכם
היום כמעט כולם כבר מסתובבים עם מכשיר סמארטפון מחברה כזו או אחרת, דבר שבעצם מהווה את החיבור שלנו לעולם...
קרא עוד »
דצמ 07, 2019
מחיר פיתוח אפליקציות – מידע חשוב
חושבים לממש את החלום שלכם ולפנות אל מפתח כדי שייצור עבורכם את האפליקציה עליה חשבתם מזה זמן רב? שלב אחד...
קרא עוד »
דצמ 10, 2020
קורס JavaScript – ללמוד לתכנת בג'אווה סקריפט
JavaScript  היא שפת סקריפטים המשמשת לפיתוח אתרים. זה קיים מאז 1995 וצבר פופולריות עם השנים. זה מאפשר למפתחים...
קרא עוד »
דצמ 25, 2022