מה זה ענן פרטי?

ענן פרטי הוא פלטפורמת תוכנה המאפשרת לך לארח את היישומים שלך בשרת פרטי ולגשת אליהם רק מהדפדפן שלך. זה נפוץ ביותר בשוק הארגוני, שבו חברות צריכות לארח את האפליקציות שלהן. בהקשר זה, המונח "ענן פרטי" מתייחס לשרת שאינו מחובר לאינטרנט או לרשת ציבורית כלשהי.

לענן הפרטי מערכת הפעלה משלו, שמפרידה בינו לבין מערכת ההפעלה הראשית של החברה. היתרון העיקרי של שימוש בעננים פרטיים על פני עננים ציבוריים הוא שהם מאובטחים יותר וניתן להשתמש בהם עבור יישומים לא קריטיים. עננים פרטיים הם גם חסכוניים יותר מכיוון שהם אינם דורשים עלויות תשתית ותחזוקה (כלומר, הם אינם זקוקים לשרתים).

כיצד נוכל להשתמש בענן פרטי ומהם היתרונות שלו?

ניתן להשתמש בו להפעלת יישומים מרובים באותו שרת פיזי מבלי להשפיע על הביצועים או הקיבולת. המשמעות היא שאתה יכול להשתמש בו כדי לארח את תוכן האינטרנט שלך, יישומי מסחר אלקטרוני ושירותים אחרים באותו שרת פיזי מבלי שתצטרך לשכפל אותם על פני שרתים שונים.

בדרך כלל משתמשים בעננים פרטיים לאחסון וגיבוי נתונים. הם משמשים גם עבור וירטואליזציה, ניהול תשתית ומשימות מחשוב אחרות. קיים מגוון רחב של ספקי ענן שונים הזמינים בשוק. הנפוצים שבהם הם Microsoft Azure ו-Amazon Web Services (AWS).

ענן פרטי הוא קבוצה של שרתים הפועלים על שרת פיזי בודד או אשכול שרתים המוקדשים למטרה מסוימת. הוא אינו מחובר לאינטרנט וניתן להגדיר אותו ככזה, או שהוא יכול להיות מחובר לאינטרנט באמצעות מתאם רשת חיצוני ללא הגבלות על סוג התעבורה שהוא יכול לשלוח או לקבל.

רוב החברות משתמשות בעננים פרטיים כאשר הן צריכות לארח מספר אפליקציות במקום אחד, אך לרוב הן משתמשות בהן כמרכזי התאוששות מאסון. כך החברה לא צריכה לדאוג מתקלות חומרה, מכיוון שהכל יישאר זמין הודות לשרתים הייעודיים שלהם המוגנים על ידי חומות אש משלהם, מערכות אבטחת רשת ומדיניות חומת אש של תוכנה.

פרטים נוספים באתר של Interhost >>>

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
האם אפשר לבנות על קיומו של הביטקוין לאורך זמן
מטרת מטבעות הקריפטו (קריפטוגרפיים) היא בעצם לשנות את מערך הכלכלה בעולם. קהילת מפתחי ומשקיעי הביטקוין...
קרא עוד »
ינו 30, 2022
אינדקס עסקים – מה זה בעצם?
אחד מסוגי האתרים הפופולאריים ביותר באינטרנט מאז הקמתו, הוא מדריך עסקי, אינדקס שמכיל מגוון רחב של...
קרא עוד »
מרץ 26, 2020
תפקיד המתכונים בשיפור המיומנויות הקולינריות שלך
בעולם הקולינריה, הוויכוח סביב השימוש במתכונים של אוכל זה החיים ככלי לשפים שאפתנים הוא דיון מסקרן. האם...
קרא עוד »
ינו 18, 2024